Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос Турбо Алфа 159 жтдм

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Прочети пак какво съм написал.

    Лага няма нищо общо нито с нютони, нито с метри, нито с обороти.

    Правилната дума всъщност е latency.

    Latency is a time interval between the stimulation and response, or, from a more general point of view, a time delay between the cause and the effect of some physical change in the system being observed.
    156 2.0TS

    Comment


    • #17
      Или казано на български, на графиката следва да има аргумент, наречен "време".


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Или казано на български, на графиката следва да има аргумент, наречен "време".
        Да, с тази разлика, че колегата не знае точно какво говори.
        Пример - какво правим ако в случая имаме пълен буст още преди желанието на шофьора? И как това се постига със суперчарджер от празни обороти на двигателя, че ми е интересно просто.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
          Да, с тази разлика, че колегата не знае точно какво говори.
          Пример - какво правим ако в случая имаме пълен буст още преди желанието на шофьора? И как това се постига със суперчарджер от празни обороти на двигателя, че ми е интересно просто.
          Доколкото разбрах, колегата говори за лаг (време за реакция). От графиката, която си постнал ясно личи, че въртящият момент при 1000 и при 2000 оборота е един и същ. Т.е - мощността се изменя линейно в този интервал. Но това не доказва липсата на лаг, защото не е ясно, колко време изминава за изменението на оборотите от 1000 на 2000.

          Т.е - за да говорим има ли лаг и какъв е той, следва да гледаме нещо такова:

          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:08.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Доколкото разбрах, колегата говори за лаг (време за реакция). От графиката, която си постнал ясно личи, че въртящият момент при 1000 и при 2000 оборота е един и същ. Т.е - мощността се изменя линейно в този интервал. Но това не доказва липсата на лаг, защото не е ясно, колко време изминава за изменението на оборотите от 1000 на 2000.
            Изменението на оборотите няма нищо общо с лаг-а реално.
            Лаг-а представлява времето от което системата иска да бъде в надув, който надув е максимален за съответните моментни технически характеристики на двигателя, докато въпросните характеристики бъдат постигнати.

            Пример:
            Ако си да кажем на 1000 оборота и удариш педала на газта до долу, манометричния надув е бил да кажем 0 до момента на натискане на педала на газта. Но технически може да бъде да кажем 0.1 бар. Та лага се изразява във времето за което системата може да се приведе от надув 0 до 0.1.
            В съвременните двигатели лаг-а е много малък и почти не се усеща.
            Въпроса е, че има други термини, които хората не знаят как да боравят с тях и си мислят, че времето от почти нулев до пълен надув е лаг, което е доста грешно.
            И тази тема е типичен пример за това.
            Хората казват, че натискат педала на газта от да кажем 1000 оборота, но пълния надув идва да кажем към 2000 оборота, където се и усеща и физически, по обясними причини. И масово се греши, че това било лаг.
            Ами не, това не е лаг.

            п.п. На горната графика също не може да се изрази лаг-а на турбото, защото земното ускорение е вързано главно към "праговия надув", който прави енергията, която се превръща в земно ускорение.
            Last edited by BO; d.m.y г., 18:18.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment

            Working...
            X